|
![](images/nic.gif) |
![](images/podkl_text_01.gif) |
![](images/picto/pict_000-021.gif) |
|
![](images/podkl_text_03.gif) |
![](images/podkl_text_04.gif) |
![](images/nic.gif) |
Cestovní ruch se stal v posledních desetiletích významným celosvětovým fenoménem, zejména jako důležitá součást tzv. průmyslu volného času. Jeho ekonomické, ekologické, sociální, politické, kulturní a mnohé další dopady jsou neoddiskutovatelnou součástí proměn dnešního světa.
Naše marketingové výzkumy a výzkumy veřejného mínění, které jsme v posledních letech realizovali zejména v rámci mezinárodního projektu Komunikující město v českých a slovenských městech, obcích a regionech ukazují, že místní obyvatelé i vedení radnic vkládají velké naděje do využití cestovního ruchu. Vidí v něm zdroj příjmů pro obec i možnost vytváření nových pracovních příležitostí. Spojují jej také s příležitostí k revitalizaci a dalšímu zvelebování svých měst a obcí.
Jsou však naše města dobře připravena? Vycházejí při plánování svých aktivit z marketingových principů? Sehrává v místím cestovním ruchu vůdčí úlohu místí správa? Pokouší se o aktivní zapojení místních obyvatel a to především malých podnikatelů?
Odpovědi na tyto a podobné otázky, které se v souvislosti s rozvojem místního cestovního ruchu u nás objevují stále častěji, naleznete v publikaci 'Jak rozvíjet místní cestovní ruch' (Foretová, V. a Foret, M.), kterou vydalo v roce 2001 pražské nakladatelství Grada.
|
![](images/nic.gif) |
![](images/podkl_text_13.gif) |
|
![](images/podkl_text_16.gif) |
|